מועדון הידידים
מועדון הידידים של המרכז למוסיקה ירושלים מאגד אנשי מעש, חזון ורוח, אוהבי מוזיקה וחינוך. בלב העשייה ניצבת המטרה של הענקת הזדמנות לכל צעירה וצעיר מחוננים בישראל לממש את חלומם ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם. מטרה זו מושגת באמצעות פעילויות החינוך של המרכז המתגאה במוניטין של מוסד חובק עולם של מצוינות מוסיקלית, שבראשו עומד הפסנתרן הדגול מארי פרחיה.
המצטרפים למועדון ידידי המרכז בישראל יכולים לבחור לתרום לפעילויות השונות באמצעות אחד מן המסלולים מפורטים להלן, וליהנות ממגוון הזכויות הנלוות אליו. התרומה מוכרת לצרכי מס הכנסה לפי סעיף 46.
המרכז למוסיקה מפגיש את התלמידים הצעירים עם אמנים בינלאומיים מובילים. מפגשים אלה מתקיימים בכיתות אמן, בעבודה בהרכבים קאמריים, בנגינה בתזמורת ובמפגשי העשרה מוסיקלית. במהלך השנים האחרונות מגיעים לישראל רבים מהמוסיקאים הגדולים של זמננו לעבודה עם התלמידים הצעירים ביניהם מארי פרחיה, טביאה צימרמן, יצחק פרלמן, מרים פריד ובשנים עברו הגיעו ארתור רובינשטיין, פבלו קזאלס, לאונרד ברנשטיין, יו יו מה ואמנים רבים נוספים.
אפשרויות תרומה ראשיות
ידידים
1,500 ₪ לשנה לזוג
- ביקור מודרך במרכז בתיאום מראש
- עדכון שוטף על פעילויות המרכז
- הזמנה פתוחה לכל לקונצרטי תכניות החינוך והפילהרמונית הישראלית הצעירה
יקירים
5,000 ₪ לשנה לזוג
- מפגשים אישיים עם אמנים צעירים במרכז להיכרות ושיחה
- הזמנה לכל קונצרטי תכניות החינוך והקונצרטים של הפילהרמונית הצעירה
- עדכון שוטף על פעילויות המרכז
- ביקור מודרך במרכז בתיאום מראש
תומכים
10,000 ₪ לשנה לזוג
ביקור מודרך במרכז בתיאום מראש
עדכון שוטף על פעילויות המרכז
הזמנה לכל קונצרטי תכניות החינוך והקונצרטים של הפילהרמונית הצעירה
הזמנה לקונצרטי הסדרה הבינלאומית ואירועי הגאלה המתקיימים בירושלים ובתל אביב ובזכרון יעקב
לאפשרויות נוספות ולביצוע תרומה
אירועי מועדון הידידים
הצטרפו אלינו
יחד נעצב את עתיד המוסיקה הקלאסית בישראל!
להצטרפות וקבלת מידע אנא מלאו טופס וניצור עמכם קשר.
"יש לי אחריות להעביר לדור הבא את מה שלמדתי מהמורים שלי…
זה שומר אותי צעיר ומזכיר לי מאיפה באתי. ללמד אמנים צעירים זה כמו לתת מים לפרח"
אייזיק שטרן
את השלישיות השלים בטהובן עוד כשלקח שיעורי הלחנה אצל היידן (מה שלא צלח כל כך). ביצוע הבכורה היה בבית פטרונו, הנסיך קארל ליכנובסקי בנוכחות של היידן. מפגש זה בין המלחין הגדול שנחשב בזמנים אלה לגדול מלחיני אירופה עם הצעיר השאפתן והנרגן לא היה מוצלח שכן היידן ביקר בצורה גלויה את השלישייה האחרונה בין השלוש.
פרדיננד רייס, חברו ותלמידו של בטהובן, תיאר את האירוע: "רוב האמנים וחובבי המוזיקה הוזמנו, ובראשם היידן, שהרביעיות האחרונות שלו היו השיחה החמה בעיר". השלישיות נוגנו, ומיד זכו לתשומת לב יוצאת דופן. גם היידן אמר עליהם הרבה דברים יפים ומחמיאים, אך המליץ לבטהובן להמתין עם פרסום השלישייה האחרונה, זו בדו מינור. בטהובן קיבל ביקורת זו באופן קשה. הוא עצמו החשיב את השלישייה השלישית לטובה בין כולם. הוא נותר עם תחושת טינה כלפיי היידן וחשד בו כי הוא מקנא. בטהובן הנמהר לא ניסה להבין את הערתו של היידן לעומק. להיידן לא הייתה שום נטייה לקנאה כלפי מלחינים צעירים מוכשרים, ולראיה מערכת היחסים הנפלאה שהייתה לו עם מוצרט. היידן כנראה החשיב את היצירה נועזת מאד וסבר כי לא תתקבל יפה על ידי הציבור וחשב שעדיף היה לחכות מעט.
במהלך השנתיים שבין ביצוע הבכורה להוצאה לאור, תיקן בטהובן את השלישיות וארגן הופעות פרטיות רבות כדי לעודד רכישת התווים על ידי מוסיקאים מקצוענים וחובבים כאחד. המהלך היה מוצלח מאד והיצירות זכו להצלחה גדולה ויצאו לאור בהוצאה היוקרתית "ארטריה ושות". ההצלחה הייתה גדולה כל כך שבטהובן הצליח למכור מעל 240 עותקים והרוויח די כסף לקיום לשנה תמימה. כמו כן, ההתענינות בבטהובן גדלה גם בקרב האריסטוקרטיה הוינאית מה שעתיד היה להניב לו פטרונים משמעותיים נוספים.
שרינג, הכנר המהולל, מצטרף אל השלישייה ומנהל את השיעור מכסא הכנר. השיעור נוגע במספר היבטים של הבעה המוסיקלית בכלל וזו שעשויה להיות קשורה לביצוע המוסיקה של בטהובן בפרט. בנגינה החדה והארטיקולטיבית האופיינית לו כל כך ממחיש שרינג לתלמידים את הדרכים בהן יש לממש את הדרמה הגלומה במוסיקה של בטהובן, בניגודיות הדיכוטומית בין עדינות ורוך לבין החלטיות ואף פראות ואלימות. הוא מנסה לגרום להם לא להרגיש חשש מל"השתולל" כשצריך. בעבודתו הצמודה לתווי היצירה הוא מנסה להנחיל לתלמידים בצורה אינטואיטיבית את החשיבות של הבנת הוראות הביצוע וההיצמדות אליהן כשלב הכרחי להבנת המוסיקה ולהגעה לאינטרפרטציה נכונה. צורה זו של עבודה, כשהמורה, המוסיקאי בעל השם העולמי, מצטרף לנגנים הצעירים ומנחה אותם כשותף ולא רק כמתבונן או מאזין מהצד מאפשרת למוסיקאים חווייה מעצימה ומעוררת השראה.