אודות הפשטות
הפסנתרנית היוונית ג'ינה בכאואר (1913-1976) עובדת עם יפים ברונפמן הצעיר על הפרק הראשון של הקונצ'רטו מס' 24 בדו מינור מאת מוצרט. הסוגיה המרכזית שנובעת מגישתה של בכאואר היא הפשטות, ההיצמדות לטקסט וההבעה שלו באופן הנאמן והבהיר ביותר. המסר "תעשה בדיוק מה שאתה עושה רק פשוט יותר" מחלחל כבר במילותיה הראשונות מיד לאחר שברונפמן מסיים לנגן. הפשטות בפרשנות של מוסיקה, בביצוע של יצירות מהתקופה הקלאסית בכלל ובמוסיקה של מוצרט בפרט, על המורכבות שלה (המרקמים המגוונים, הנושאים המנוגדים והמהלכים ההרמוניים) מהווה ערך משמעותי בעל משמעויות שונות: הכבוד שיש לרחוש למלחין הגדול באופן בו אתה ניגש לטקסט המוסיקלי במטרה להביע אותו קודם כל כפי שהוא התכוון ורק לאחר מכן להוסיף את הפרשנות שלך באופן שלא תאפיל על בהירות כוונותיו. במקרה של מוצרט הנושא משמעותי שבעתיים. לאוזננו מוצרט תמיד ישמע מלודי, בהיר ונגיש גם אם האמצעים המוסיקליים בהם השתמש היו מורכבים ומתוחכמים מאד. בבוא מוסיקאי להגיש פרשנות למוסיקה של מוצרט יש לצעוד בזהירות על הגבול שבין האישיות הפרטית של הנגן שבאופן טבעי תשאף לבוא לידי ביטוי בקדמת הבמה לבין הצורך שלו "להעביר" את המסר של המלחין בבהירות ובנאמנות.